04 mar 2025
Office Manager – föräldravikariat!

Vill du ha en central roll på en advokatbyrå där du får ta stort eget ansvar och se till att kontoret fungerar smidigt varje dag? Trivs du i en varierande roll där du får kombinera service, administration och planering? Då kan det här vikariatet på 1 år vara något för dig!
Om oss
Advokatfirman Steinmann erbjuder juridisk rådgivning och utbildning till fastighetsägare, fastighetsförvaltare och kommuner. Vi är en byrå med hög kompetens, stort engagemang och en kultur som präglas av vänlighet, professionalism och hjälpsamhet. Här blir du en del av en sammansvetsad grupp på 18 personer där vi värdesätter samarbete och en positiv atmosfär.
Om rollen
Som Office Manager hos oss har du en nyckelroll på kontoret. Du ansvarar för att den dagliga verksamheten flyter på smidigt, att kollegorna har det de behöver och att kontoret är en trivsam och professionell miljö.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Sköta den dagliga driften av kontoret, inklusive kontakt med leverantörer (t.ex. IT, telefoni, städning).
- Hantera bokningar av resor, möten, bud och inköp.
- Planera och administrera kurser, frukostmöten, företagsevenemang och andra aktiviteter.
- Ansvara för receptionen och ge ett professionellt bemötande till besökare och kollegor.
- Administrera kursverksamheten, nyanställningar, hemsidan, publikationer och sociala medier.
- Vid behov stötta kollegor med administrativa uppgifter.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi gärna att du:
- Har några års erfarenhet av en liknande roll där du fått ta eget ansvar.
- Är en strukturerad och lösningsorienterad person som ser vad som behöver göras.
- Har ett naturligt driv och engagemang – du får saker att hända!
- Trivs i en serviceinriktad roll där du hjälper både kollegor och besökare.
- Har god digital kompetens och är bekväm med PowerPoint.
- Talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.
Vi söker dig som har en positiv inställning, gillar att skapa ordning och brinner för att ge bästa möjliga service!
Praktisk information
Plats: vårt kontor på Linnégatan 7 i Stockholm
Omfattning: heltid, föräldravikariat fr.o.m. juni 2025 t.o.m. maj 2026
Arbetstider: måndag–fredag, kl. 8.30–17.00, lunch kl. 12.00-13.00
Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Skicka ditt CV och personliga brev till rekrytering@steinmann.se senast den 14 mars. Urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Agneta Gothenby på agneta.gothenby@steinmann.se.
Vi ser fram emot att höra från dig!